Severní Irsko žádá přísnější omezení reklam na hazard

Severní Irsko zůstává poslední oblastí v rámci Britských ostrovů, kde chybí moderní právní úprava hazardu a to už od příchodu internetu. Proto skupina All-Party Group (APG), která se zaměřuje na ochranu před škodlivými dopady hazardu, nyní apeluje na britský Westminster, aby podnikl kroky k přísnějšímu omezení reklamy na hazardní hry.

Irsko. Vlajka.
Foto: Pixabay.com | by Pete Linforth

Irsko jako inspirace

Předseda APG, Philip McGuigan, ve svém nedávném projevu pochválil zákon o reformě hazardu, který byl přijatý v Irské republice. Irská reforma zahrnuje například zákaz vysílání reklam na hazard mezi 5:30 a 21:00 a faktický zákaz obsahu na sociálních sítích spojeného s hazardem. Opatření má chránit především děti a osoby ohrožené závislostí na hazardu.

“Tento zákon je první komplexní úpravou hazardního práva v jižním Irsku za téměř sedmdesát let,“ řekl McGuigan. Dodal, že nová legislativa zakazuje nejen reklamy, které by mohly být atraktivní pro děti, ale i hazardní oblečení a reklamní předměty zaměřené na mladistvé a děti.

Naléhání na Westminster

Místopředseda APG, Robbie Butler, uvedl, že Severní Irsko se nyní ocitlo tak trochu v osamocení. “Severní Irsko jako jediná jurisdikce na Britských ostrovech nemá žádné nové zákony ohledně hazardu,“ vysvětlil. Zdůraznil také, že i když v tomto volebním období není dost času na přijetí komplexního zákona o hazardu, může Westminster aspoň využít své pravomoci k ochraně veřejnosti před dopady hazardních reklam.

“Vláda má pravomoc zavést podobná omezení hazardních reklam jako v Irské republice. Tím bychom ochránili naše děti před neustálou záplavou reklam během sportovních přenosů a zabránilo by se cíleným reklamám na sociálních sítích pro osoby závislé na hazardu,“ dodal Butler.

Mladí vystaveni nadměrné reklamě na hazard

Tlak na reformu hazardních reklam podporují také akademické studie. Výzkum Maynooth University a Ulster University ukázal, že mladí lidé jsou výrazně vystaveni reklamám na hazard prostřednictvím sportovních přenosů a sociálních médií. Další výzkum z Bristolské univerzity navíc ukázal, že na začátku fotbalové sezóny Premier League vzrostl počet reklam na sázky až třikrát.

Pokud by Severní Irsko přijalo podobné zákony jako jiné oblasti Britských ostrovů, mohlo by to pomoci ke snížení míry vystavení mladých lidí hazardnímu marketingu a snížit riziko závislosti u ohrožených skupin, a to je pro APG zásadní. Pro provozovatele by sice nové regulace znamenaly další administrativní zátěž, nicméně zaměřování reklamy na mladistvé je i bez těchto opatření eticky sporné.

Nejnovější
New York opět ukazuje, kdo je šéf na americkém hazardním trhu. Celkový objem sázek přesáhl 2,2 miliardy dolarů, přičemž samotné ...
Spotify Wrapped každý rok shrnuje nejvíce poslouchanou muziku svých uživatelů. A obvzláště letos vyvolalo minimálně smíšené reakce. Zatímco některé funkce ...
Šok pro zdravotnický sektor i podnikatelský svět. Ve středu ráno byl Brian Thompson, generální ředitel UnitedHealthcare, jedné z největších zdravotních ...

© Copyright 2024 www.onlinehazard.cz | e-mail: info@onlinehazard.cz