Koupili byste si „upravené Porsche 911“ za 138 milionů korun?

V automobilovém světě funguje nespočet garáží a společností, které se specializují na úpravu už tak výkonných vozů. Z rychlých aut dokážou vykouzlit ještě větší a mnohem rychlejší torpéda. Příkladem může být firma Mansory, která se věnuje především luxusním značkám, nebo Brabus, jenž se stará o masitější a rychlejší verze Mercedesů.

Přední silueta Ruf CTR Yellowbirdu v typickém žlutém lakování, stavějícím na základech legendárního Porsche 911.

foto zdroj: https://www.facebook.com/roadratmagazine?locale=cs_CZ

Pak tu máme německou společnost RUF, která není „jen“ úpravcem, ale oficiální automobilkou. Jejich specialitou jsou vozy, na první pohled připomínající „upravené Porsche 911“. A právě na jeden takový kousek, který se pyšní hodnotou přes šest milionů dolarů, se dnes podíváme!

Žádné Porsche, ale vzácný Ruf CTR Yellowbird

Aukční společnost Gooding & Company totiž právě uskutečnila prodej vozu Ruf CTR Yellowbird za neskutečných 6 milionů dolarů! Jak je možné, že si někdo koupil auto, které vypadá jako “starší Porsche 911”, za téměř 138 milionů korun?

Téměř nepolíbený asfaltem

V první řadě je to Ruf CTR Yellowbird z roku 1989, kterých bylo vyrobeno pouze 29 kusů a tento kus se pyšní číslem 26. Auto má najeto pouhých 1040 mil, díky čemuž se dost možná stává exemplářem s nejmenším nájezdem na světě (mezi Yellowbirdy). Jeho první majitel se o něj staral jako švýcarský hodinář o svůj kšeft a ten druhý dokonce pravidelně zahříval vůz na provozní teplotu, což znamená, že tu máme opravdu vymazlený retro kousek s přidanou hodnotou.

Kastle z Porsche 911

Základem auta je Porsche 911 Carrera 3.2. Ruf však většinu karoserie nahradil hliníkovými díly, čímž se sporťák stal o 180 kg lehčí. Upravené jsou samozřejmě nárazníky, zrcátka a blatníky. Nechybějí závodní Recaro sedadla a ochranný kožený rám. Pod kapotou se ukrývá třiapůl litrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a systémem vstřikování paliva Bosch, vyvinutým původně pro závodní Porsche 962. Navíc tu máme šestistupňovou manuální převodovku, což byl v té době velký přepych. Klasická 911 měla ve většině případů pouze čtyřstupňovou.

Nejrychlejší auto na světě své doby

Ruf CTR Yellowbird disponuje výkonem 463 koňských sil a váží jen 1134 kg. Díky tomu zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy, což je na sporťák z roku 1989 opravdu velmi působivé. A jako třešnička na dortu? Maximální rychlost 340 km/h, díky níž se v té době stalo nejrychlejším autem na světě.

Jeho nový a zároveň třetí majitel se o něj zajisté bude starat jako o své dítě, vzhledem k astronomické částce, k níž se většina moderních hypersportů ani zdaleka nepřibližuje (pokud tedy nejde o zakázkové úpravy).

Nejnovější
Pokud patříte mezi fanoušky post-apokalyptického herního světa Fallout, ve kterém spousta z nás strávila tisíce hodin, máme pro vás naprosto ...
Kolem nelegálního hazardu se vedou diskuze už nějaký čas. Nelegální online casino může být ta nejjednodušší cesta, jak se připravit ...
Cristiano Ronaldo a Georgina Rodríguez potvrdili zásnuby. Na Instagramu se pochlubili prstenem, který šokoval i odborníky. Obří oválný diamant má ...

© Copyright 2024 www.onlinehazard.cz | e-mail: info@onlinehazard.cz