Jak Nike sabotovala sebe sama

zdroj: X / @techjunkiejh

Před měsícem, 28. června 2024, zveřejnila značka Nike své finanční výsledky za druhé čtvrtletí. Díky tomu přišla během jediného dne o 25 miliard dolarů své tržní hodnoty. Cena akcií dosáhla nejnižší hodnoty od roku 2018. To představuje pokles o 32 % od začátku roku 2024. Tento den nebyl běžnou seancí na Wall Street, byl to soudný den pro Nike. Jak se to stalo?

Příběh začal v lednu roku 2020, kdy se John Donahue stal CEO v Nike. Společně s Heidi O’Neill, prezidentkou pro spotřebitele, produkty a značku, zahájili transformaci společnosti.

zdroj: X / @hr_dan

Odstranění kategorií: Nike odstranila sportovní kategorie z organizace, což mělo za cíl zjednodušit procesy a snížit náklady, ale také to vedlo ke ztrátě odborných znalostí v různých sportovních oblastech. Tyto kategorie byly znovu zavedeny v roce 2023 pod názvem „Fields of Play“.

Konec velkoobchodního vedení: Nike se rozhodla zaměřit na přímý prodej (DTC) a ukončit vedoucí roli velkoobchodu. Tato změna vedla k problémům se zásobami a ztrátě loajality zákazníků, kteří se přiklonili k jiným značkám, když nemohli najít produkty Nike ve svých oblíbených obchodech.

Digitální marketing: Přechod od tradičního brandového marketingu k digitálnímu marketingu a aktivaci prodeje vedl k masivním investicím do reklamy, která však nebyla tak efektivní. Nike se stala závislou na výkonnostním marketingu, což vedlo k erozi hrubé marže.

I přes současné problémy má Nike stále silnou značku a loajální zákazníky. Společnost dosahuje zisků před úroky a daněmi ve výši 5 miliard dolarů ročně a nemá žádný dluh. Přesto bude trvat roky a vyžadovat značné investice, aby se Nike opět stala lídrem v inovacích, obnovila schopnost ovlivňovat trh a detoxikovala se od závislosti na výkonnostním marketingu.

John Donahue a Heidi O’Neill zůstávají ve vedení společnosti a pracují na řešení problémů, které jejich vlastní rozhodnutí způsobila. Nicméně jejich důvěryhodnost je podkopána a mnoho zaměstnanců má potíže věřit v nové směřování společnosti. Na konci dne ostatně i nová reklamní kampaň Nike praví, že vítězství není pro každého.

Nejnovější
New York opět ukazuje, kdo je šéf na americkém hazardním trhu. Celkový objem sázek přesáhl 2,2 miliardy dolarů, přičemž samotné ...
Spotify Wrapped každý rok shrnuje nejvíce poslouchanou muziku svých uživatelů. A obvzláště letos vyvolalo minimálně smíšené reakce. Zatímco některé funkce ...
Šok pro zdravotnický sektor i podnikatelský svět. Ve středu ráno byl Brian Thompson, generální ředitel UnitedHealthcare, jedné z největších zdravotních ...

© Copyright 2024 www.onlinehazard.cz | e-mail: info@onlinehazard.cz