Chanel, druhá největší luxusní značka na světě, oznámil svého nového kreativního ředitele. A tak si módní svět může oddechnout. Matthieu Blazy, bývalý šéf designu u Bottega Veneta, přebírá otěže značky pověstné svým buklé a chystá se vytvořit deset kolekcí ročně. Jeho první debut? Říjen příštího roku na pařížském týdnu módy.
Proč právě Matthieu Blazy?
Blazy není žádný nováček. Jeho designy u Bottega Veneta ukázaly, že má cit pro detail i chuť experimentovat. Kožené materiály připomínající denim nebo rafii? To je Blazyho rukopis. Jeho kolekce pravidelně patřily k vrcholům milánských módních přehlídek. Nedivíme se tedy, že právě on byl jasnou volbou značky Chanel.
Blazy přináší něco, co značce Chanel v posledních letech chybělo: odvážný, ale zároveň respektující přístup k tradici. A právě to chce prezident Bruno Pavlovsky – posouvat hranice a přitom zůstat věrný. „Matthieu má respekt k dědictví, ale také vlastní vizi, kterou chceme podpořit,“ prohlásil Pavlovsky.
Chanel potřebuje nový směr
Od smrti Karla Lagerfelda v roce 2019, který definoval moderní šablonu kreativního ředitele, Chanel trochu tápe. Virginie Viard, která Lagerfelda nahradila, byla více správkyní než inovátorkou. Její zaměření na šortky a nepřesvědčivé červené koberce s ambasadory značky, jako Margot Robbie nebo Margaret Qualley, neoslnily ani mladší generaci, ani internetové kritiky. Blazy je ale jiná liga. S jeho přístupem k řemeslné zručnosti, smyslem pro humor (na poslední přehlídce u Bottega Veneta rozdával hostům obří kožené zvířecí pytle na sezení) má Chanel šanci vrátit se zpět na módní výsluní.
Chanel chce uspět
Blazy sice není „pick me guy“ jako Lagerfeld, jehož nepřehlédnutelné starty na přehlídkách se zapsaly do fashion historie, ale není ani tolik introvertní jako Viard. Má něco jiného – neochvějný smysl pro humor a out of box nápady, které baví.
Blazy oficiálně nastupuje v dubnu, ale jeho dlouhodobá vize už teď slibuje, že to bude jízda. Chanel je totiž jednou z mála značek, které se mohou díky svému soukromému vlastnictví vyhnout tlaku čtvrtletních výsledků a soustředit se na něco výjimečného a průkopnického.
Tradice, která stále umí překvapit
Chanel je TOP značka, která má na kontě nejen legendární vůni N°5, ale také tržby téměř 20 miliard dolarů ročně. Ale říká se, že poslední roky spíše přešlapuje na místě. S Blazym v čele to ale vypadá, že ukáže světu, co znamená opravdová francouzská elegance, vždyť právě o ní se říká, jaký má styl, obvzláště na ženách. A i když si jeho první kolekci většina z nás nebude moc dovolit, těšíme se.
Více na nytimes.com