Ve věku 91 let zemřel Giorgio Armani, legendární italský návrhář a vizionář, který spojil módu s elegancí a luxusem. Jeho značka se stala symbolem moderního životního stylu i byznysového úspěchu. Odkaz Armaniho žije dál v každém kousku,

Giorgio Armani byl ikona, která definovala éru
Armani se narodil v roce 1934 v italském Piacenze a svou kariéru začínal jako okenní dekoratér v obchodním domě La Rinascente. Do světa módy vstoupil v 60. letech, ale skutečný průlom přišel v roce 1975, kdy spolu se svým partnerem Sergiem Galeottim založil značku Armani.
Už v 80. letech se stal synonymem „italské elegance“ – jeho čisté linie a minimalistické obleky změnily způsob, jakým se oblékali nejen Evropané, ale i Hollywood. Kostýmy navrhoval pro filmy jako Americký gigolo s Richardem Gerem nebo kultovní film Nedotknutelní.
Giorgio Armani obchodoval za miliardy
Armani nebyl byl návrhářem i špičkovým obchodníkem. Podle posledních údajů dosahoval roční obrat jeho impéria přibližně 2,3 miliardy eur (2,7 miliardy dolarů). Značka se rozrostla do segmentů od haute couture přes parfumerii až po hotely a luxusní rezidence. Jeho jméno se stalo symbolem životního stylu, který oslovoval nejen módní elitu, ale i svět sportu, hazardu a luxusu. Armani byl častým partnerem velkých kasin a jeho značka zdobila interiéry nejprestižnějších hotelů v Las Vegas i Dubaji.

Reakce světa
„S nekonečným zármutkem oznamuje skupina Armani úmrtí svého tvůrce, zakladatele a neúnavné hnací síly: Giorgia Armaniho,“ uvedl módní dům ve čtvrtečním prohlášení.
„V této společnosti jsme se vždy cítili jako součást rodiny. Dnes s hlubokým dojetím pociťujeme prázdnotu, kterou zanechal ten, kdo tuto rodinu založil a vychoval s vizí, vášní a odhodláním,“ dodali zaměstnanci.
Smutek nad jeho smrtí vyjádřili návrháři z celého světa – od Dolce & Gabbana po Ralpha Laurena. Podobně jako Coco Chanel nebo Karl Lagerfeld se Armani stal tvůrcem epochy, jejíž vliv bude cítit ještě dlouho.
Odkaz, který přežije
Giorgio Armani se do historie zapsal nejen jako návrhář, ale i jako muž, který dokázal propojit kreativitu s byznysem. Jeho značka bude dál symbolem elegance, luxusu a odvahy jít vlastní cestou.